Učebne pre študijný program Fyzioterapia – teoretická výučba
Fakultná budova B (FZ) |
Miestnosť | Typ | Kapacita |
BA 101 | Aula | 196 |
BS 017 | Odborná učebňa PRP, BS | 20 |
BS 224 | Seminárna miestnosť | 38 |
BS 230 | Seminárna miestnosť | 60 |
BS 227 | Seminárna miestnosť | 60 |
BS 422 | PC učebňa | 20 |
BS 426 | Seminárna miestnosť | 20 |
Fakultná budova C (FSEV) |
CP 205 | Seminárna miestnosť | 60 |
CS 202 | Seminárna miestnosť | 40 |
CS 203 | Seminárna miestnosť | 30 |
CS 304 | Seminárna miestnosť | 30 |
Odborné učebne pre študijný program Fyzioterapia – teoreticko-praktická výučba
Seminárna miestnosť - odborná | Študijný program | Vybavenie | Kapacita |
č. 310 | Fyzioterapia | Zrkadlová učebňa | 12 |
č. 312 | Fyzioterapia | masážne stoly | 20 |
č. 327 | Fyzioterapia | masážne stoly | 20 |
č. 332 | Fyzioterapia | masážne stoly | 20 |
č. 017 | Fyzioterapia | Stôl, stoličky, pomôcky na nácvik PP | 20 |
Prednáškové a seminárne miestnosti, v ktorých sa realizuje teoretická výučba, sú vybavené štandardným nábytkom – stoly, stoličky, úložný priestor na pomôcky; didaktickou technikou – dataprojektor, počítač, premietacie plátno, interaktívna tabuľa.
Fakulta zdravotníctva TnUAD disponuje štyrmi odbornými učebňami, ktoré sú vybavené pomôckami umožňujúcimi nácvik fyzioterapeutických výkonov a postupov potrebných pre prípravu študentov Fyzioterapie na výkon klinickej praxe v športových a zdravotníckych zariadeniach, kúpeľoch, ambulanciách. Fakulta zdravotníctva TnUAD disponuje štyrmi odbornými učebňami, ktoré sú vybavené pomôckami umožňujúcimi nácvik fyzioterapeutických výkonov a postupov pri funkčných a štrukturálnych poruchách potrebných pre prípravu študentov Fyzioterapie na výkon klinickej praxe vo športových zdravotníckych zariadeniach, kúpeľoch, ambulanciách. Nácvik zabezpečujeme v predmetoch: Diagnostika a terapia posturálnych porúch I, Myofasciálna terapia, Diagnostika a terapia posturálnych porúch II., Myoskeletálna medicína, Podológia, Terapia lymfedému, Pohybové aktivity.
V každej odbornej učebni sa nachádzajú polohovacie stoly, stoličky, Thera-Bandy, fitlopty, overbaly, nemecké barle, francúzske barle, G-aparát, goniometre, pracovný stôl. Každá z odborných učební je vybavená štandardným školským nábytkom a didaktickou technikou.
Vybavenie odborných učební pomôckami: Polohovacie stoly slúžia na diagnostické postupy pohľadom, pohmatom a na vyšetrenie svalového tonusu. Elektroliečebný prístroj slúži na prípravu študentov do praktickej výučby v zdravotníckych zariadeniach na intervenciu správneho prikladania elektród na kožu pacienta a nastavenie samotného programu a intenzity podľa jednotlivých diagnóz. Prístroj na stimuláciu nervového systému, ktorý slúži na nácvik správnej aplikácie elektród- anóda, katóda na priebeh spúšťových bodov a správnu stimuláciu nervov, ktoré umožnia funkciu svalových skupín. Pristroj na transdermálnu aplikáciu liečiv pre oboznámenie sa s aplikáciu liečiv neinvazívnou metódy cez pokožku.. Podoskop s polarizovaným svetlom slúži na diagnostické intervencie v praktickej výučbe v oblasti klenby nohy a úpravy posturi, ktorá za pomoci vizualizácie umožní pochopiť študentom patológiu a fyziológiu v rámci správneho držania tela, ako aj vplyv klenby nohy na axiálny systém. Váhy s meraním telesného tuku slúžia v praktickej výučbe na získanie zručností a vedomostí diagnostikovania rovnovážnej záťaže a pochopenie svalovej dysbalancie ľudského tela. Stabilizačná plošina, footdisc, fitlopty, prístroj na posúdenie stability tela vo výučbe umožňujú aplikovať kinezioterapeutické postupy pri poruchách rovnováhy a umožňujú aj zvýšiť efektívnosť terapie v rôznych štádiách ochorenia na praktických ukážkach pre študentov. Barle a chodníka pri praktickej výučbe slúžia na osvojenie si zručností a vedomostí pri reedukácii chôdze pri traumatologických, ortopedických a neurologických ochoreniach, ktoré môžu aplikovať v praxi. Dynatest, silomer, goniometre slúžia na diagnostiku svalovej sily a rozsah pohybu, pomocou ktorých si študent osvojí postupy potrebné na diagnostiku funkčných porúch pohybového aparátu. Kineziotejpy s ktorými si študenti osvoja ideálne postupy na využitie v oblasti terapie, ktorá stimuluje receptory v pokožke a tak aktivujú liečivé procesy.
Umožňujú študentom získavať manuálne zručnosti a vedomosti v odborných a profilových predmetov, ktoré môžu aplikovať v praxi pri diagnostických a terapeutických postupoch potrebných pre fyzioterapeutický odbor.
Pre skvalitnenie a rozšírenie možností výučby a vzdelávania aj počas obdobia on-line vzdelávania Trenčianska univerzita a Fakulta zdravotníctva na základe získania rozvojového projektu „Zlepšovanie praktických zručností študentov TnUNI prostredníctvom vytvorenia simulačného a coworkingového centra, vybudovala simulačné centrum pre študentov Fakulty zdravotníctva. Súčasťou simulačného centra sú interaktívne výučbové modely na simulácie situácií vyskytujúcich sa v klinickej praxi a ich nácvik v laboratórnych podmienkach.
V simulačnom centre sa nachádzajú pomôcky využiteľné pre viaceré predmety s rôznym zameraním: anatomický model kostry deluxe, kostra ľudského tela, súprava na simuláciu staroby, model prsníkov na samovyšetrovanie, model svalovej hmoty, model kolenného kĺbu, EKG- prístroj, podložky s lymfatickými uzlinami, sada ošetrovateľských zranení, model pľúc fajčiara a nefajčiara, okuliare stimulujúce účinky drog a alkoholu, simulačný model pervitínových úst, základný simulačný model obézneho človeka, nadstavba simulačný model obézneho človeka, simulátor pre nácvik KPR, resuscitačná figurína pre nácvik defibrilácie.
https://fz.tnuni.sk/index.php?id=353
V simulačnom centre sa vyučujú predmety: Terapia lymfedému, Klinické odbory – vybrané kapitoly
Učebňa Informačných technológií:
V učebni informačných technológií študenti v rámci predmetov Prax založená na dôkazoch, Práca s informačnými zdrojmi majú k dispozícii 20 PC a výučba predmetov prebieha s dôrazom na zvýšenie gramotnosti a schopnosti vyhľadávať relevantné zdroje, kvalifikovanosť a odbornosť vo využívaní informačno-komunikačných technológií so zameraním sa na strategický význam informačných technológií v správe zdravotníctva. Očakávaným dopadom implementácie týchto predmetov do vzdelávacieho procesu je vykonávanie praxe založenej na dôkazoch, ktorá vedie k zvýšeniu kvality ošetrovateľskej starostlivosti, znižuje finančné náklady starostlivosti a zvyšuje spokojnosť sestier s ošetrovateľskou starostlivosťou v porovnaní s tradičnými ošetrovateľskými prístupmi. Dôležitou súčasťou výučby v 1. semestri štúdia je schopnosť orientovať sa v Akademickom informačnom systéme univerzity, schopnosť pracovať v programoch Office 365 v aplikácii MS Teams a v prostredí e-learningu.
Počítače na FZ TnUAD sú pripojené na internet (sieťové pripojenie s rýchlosťou 100.0 Mb/s). Na FZ TnUAD sa používa Akademický informačný systém (AIS). AIS je komplexný informačný systém určený predovšetkým na riadenie všetkých troch stupňov vysokoškolského štúdia a podporu riadenia vedy a výskumu VŠ. Študenti fakulty majú voľný prístup k 2 osobným počítačom s pripojením na internet, s programovým vybavením Microsoft Windows. Študenti vo všetkých učebniach majú možnosť používať moderné IKT prostriedky. Všetky učebne a laboratória sú zabezpečené a vybavené modernými informačným technológiami. V každej učebni je fixne inštalovaný dataprojektor, PC, ktoré sú používané na výučbu predmetov. Fakulta disponuje multimediálnou technikou, ktorá sa využíva pri prednáškach, prezentáciách, konferenciách, seminároch, obhajobách záverečných prác.
Učebňu informačných technológií využívajú študenti študijného programu Fyzioterapia II. stupeň pri predmetoch:
Diplomový seminár I., Diplomový seminár II., Diplomový seminár II., Základy bioštatistiky.
Charakteristika informačného zabezpečenia študijného programu (prístup k študijnej literatúre podľa informačných listov predmetov), prístup k informačným databázam a ďalším informačným zdrojom, informačným technológiám a podobne).
Študenti Fakulty zdravotníctva TnUAD majú zabezpečený prístup k povinnej a odporúčanej študijnej literatúre uvádzanej k informačných listov povinných, povinne voliteľných a výberových predmetov, k informačným databázam a iným informačným zdrojom viacerými spôsobmi:
- možnosť požičania si potrebných titulov v univerzitnej knižnici TnUAD
- možnosť štúdia literatúry prezenčnou formou v priestoroch univerzitnej knižnice TnUAD
- možnosť štúdia literárnych zdrojov prostredníctvom elektronických databáz, do ktorých prístup a ich aktívne používanie majú študenti zabezpečené prostredníctvom registrácie členstva v univerzitnej knižnici TnUAD
- možnosť zakúpenia si literatúry v rámci fakultného fondu
- možnosť požičania si potrebných titulov z osobného knižničného fondu pedagógov Fakulty zdravotníctva TnUAD
- možnosť využívania poradenstva v rozsahu knižničných a výpožičných služieb zo strany zamestnancov univerzitnej knižnice TnUAD
- štúdium literatúry, ktorá je uvedená ako súčasť konkrétnych predmetov v systéme e-learning a je dostupná.
Prístup k študijnej literatúre:
Na Fakulte zdravotníctva majú študenti možnosť si kúpiť študijnú literatúru, ktorú publikovali vedecko-pedagogickí zamestnanci fakulty (https://fz.tnuni.sk/index.php?id=217).
Univerzitná knižnica pravidelne realizuje prednášky so zameraním nielen na knižničné služby, ale aj na vyhľadávanie potrebnej literatúry a vyhľadávanie vo vedeckých databázach. Podrobnejšie informácie a vždy nové možnosti sú dostupné na: knižnica TnUAD v Trenčíne
Súčasťou spätnej kontroly dodržiavania etických princípov vedecko výskumných aktivít študenta a tvorby záverečnej prác sú dokumenty: Protokol o konzultáciách, Posudok školiteľa, Posudok oponenta, report kontroly originality (CRZP, APS).
Charakteristika a rozsah dištančného vzdelávania uplatňovaná v študijnom programe s priradením k predmetom. Prístupy, manuály e-learningových portálov. Postupy pri prechode z prezenčného na dištančné vzdelávanie.
Prístupy, manuály e-learningových portálov. Postupy pri prechode z prezenčného na dištančné vzdelávanie.
Dištančné vzdelávanie je zabezpečené pomocou MS Teams, ku ktorému majú prístup všetci študenti a zamestnanci Fakulty zdravotníctva TnUAD. Cez MS-Teams sa realizuje výučba v podobe prednášok, seminárov. V nevyhnutných prípadoch sú prostredníctvom MS Teams zabezpečované aj cvičenia. Umožňuje to priamu komunikáciu študenta a pedagóga, či už počas výučby alebo aj počas konzultácií k predmetom alebo záverečnej práci. Testovanie počas semestra alebo v skúškovom období prebieha cez e-learning a MS Teams. Ústne skúšky sa realizujú pripojením v MS-Teams. Študijné materiály majú študenti prístupné v elektronickej podobe v MS Teams alebo v e-learningu. Študenti taktiež touto cestou odovzdávajú svoje vypracované zadania, seminárne práce, iné kontrolované výstupy.
V prípade prechodu fakulty z prezenčného vzdelávania na dištančné vzdelávanie sú študenti informovaní e-mailom prodekankou pre výchovu a vzdelávanie o ďalšom postupe, procese a zabezpečení výučby. Konkrétne podmienky výučby si stanovuje pedagóg každého predmetu individuálne v kontexte informačného listu.
Prístupné odkazy:
E-learning: https://elearning.tnuni.sk/
MS-Teams: https://fz.tnuni.sk/index.php?id=314